środa, 29 czerwca 2016

[BIKING] Rowerem do miasta III: Czapury - Poznań

Trzeci odcinek serii Rowerem do miasta. Dziś jedziemy od południa, czyli od Czapur, przez Starołękę. Zapraszam!


Czapury to wieś zlokalizowana na południu od Poznania, przy drodze powiatowej 2460p łączącej Poznań z Rogalinkiem. Startujemy od skrzyżowania ul. Poznańskiej z ul. Krętą, blisko osiedla Leśnego oraz pozostałych zabudowań. W początkowym fragmencie trasy, jedziemy cały czas szosą. Krajobraz tworzy otwarty teren z doliną Warty po lewej stronie. Obecna jest również rzadka zabudowa.

Mijając stację elektroenergetyczną Poznań-Południe, znajdziemy się już na terenie Poznania. Tutaj zaczyna się podjazd, który ciągnie przez ponad 500 metrów niemal do skrzyżowania z ulicą Głuszyna. Przed skrzyżowaniem jest okazja do włączenia się w ciąg pieszo-rowerowy. Organizacja ruchu dla rowerów jest tutaj i na najbliższym skrzyżowaniu ze wspomnianą ulicą Głuszyna, nieprzemyślana.



Kontynuujemy podróż brukowaną ścieżką rowerową wzdłuż ulicy Starołęckiej. Ok. 3 kilometra przejeżdżamy wiaduktem nad autostradą A2. Za wiaduktem ponownie jedziemy jak po sznurku brukowaną ścieżką rowerową. To na co musimy uważać podczas podziwiania okolicy, to boczne uliczki, z których wyjeżdżać mogą samochody, a także przystanki autobusowe, przy których oczekują pasażerowie. W okolicy 4 kilometra, na wysokości fortu I na powrót włączamy się do ruchu po szosie.

Charakterystycznymi obiektami na kolejnym odcinku trasy są: dworzec kolejowy Poznań-Starołęka
i zajezdnia tramwajowa przy ul. Fortecznej. Aż do Ronda Starołęka nasza trasa wieść będzie wzdłuż torów tramwajowych, mijając po drodze budynek historycznego Stomil-Poznań. Na rondzie możemy włączyć się w ścieżkę rowerową, jednakże po raz kolejny jest to utrudnione i dla potencjalnego turysty, przejeżdżającego na rowerze przez Poznań, może być bardzo mylące.


Wzdłuż ulicy Zamenhofa jedziemy wydzieloną ścieżką rowerową o głównie asfaltowej nawierzchni. Za ulicą Kruczą, przy osiedlu Rzeczpospolitej towarzyszą nam miłe dla oka zadrzewienia
i zakrzewienia oraz trawniki.

Trasa kończy się przy Rondzie Rataje. Łączy ono ulice wchodzące w skład I ramy komunikacyjnej miasta. Stąd już bardzo blisko do ścisłego centrum.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz